egipt

Kao što vidite stranice apotelesma se malo mijenjaju i obnavljaju i upgrade-aju pa su još u radnoj fazi... U idućim danima ću vraćati tekstove i pomalo dotjerivati izgled stranica.   
Hvala na strpljenju...!

syE05 80U zadnjem dijelu teksta o sekundarnim progresija dajem dva primjera korištenja progresivnih faza Mjeseca u određivanju glavnih životnih razdoblja

 

1. primjer - Merilyn Monroe

(1.6.1928, 9:30 (+8), Los Angeles, 30N03, 118W14)

Merilyn Monroe ima Sunce u Blizancima a Mjesec u Vodenjaku, tako da prvi progresivni Mlad Mjesec pada u siječnju 1935. godine u 9. godinu života. Ona je imala veoma teško djetinjstvo jer ih je otac napustio ubrzo nakon rođenja, dok je majka bila psihički nestabilna i često završavala po umobolnicama, pa je Merilyn odrasla kod raznih obitelji usvojitelja.

FAZA OTPUŠTANJA (prije Ml.M) traje od lipnja 1931. do MM u siječnju 1935. Vrlo je teško kod djeteta jasno uočiti način proživljavanja stvari, no kod nje je to očito veoma zbunjujuće doba. Tu pada i epizoda kada se njena majka vraća iz bolnice, nalazi stan i uzima Merilyn k sebi, da bi svega kojih mjesec kasnije imala živčani slom i završila u bolnici. Mnogi biografi smatraju kako je to jedan od ključnih događaja za njen budući emocionalni život. No u razdoblju nakon te epizode kod MM se može prepoznati naznaka njenog kasnijeg života jer tada živi kod majčine prijateljice koja je obožavateljica tadašnjih Hollywoodskih zvijezda i često je vodi u kino. Budući da Mlad Mjesec pada u 11. kuću vidimo da pitanja primanja ljubavi i kako biti voljen postaje centralni motiv cijelog ciklusa (pa i cijelog života), ali vidimo i kako je dijete ove motive (pogrešno?) povezuje sa popularnošću filmskih zvijezda.

Faza MLADOG MJESECA traje od 1/1935. do 2/1939. gdje su stvari u njenom životu još prilično neartikulirane. Tek s FAZOM INTEGRACIJE (45°-90°, od 1/1939. do 2/1943.) ona prolazi kroz relativno stabilnu fazu kada živi kod majčinih prijatelju u Los Angelesu i ima relativno stabilnu situaciju.

Kada ta obitelj seli na istok (a zbog nečeg je ne mogu povesti) Merilyn se vrlo mlada (sa 16 godina) udaje kako bi stekla svoj dom i život, umjesto da živi po domovima. Taj brak bilježi početak faze PRVE ČETVRTI (2/1943. do 1/1947.), koju smo nazvali fazom djelovanja, afirmacije, nametanja. Naime, muž joj uskoro odlazi u rat na Pacifik, a ona radeći u tvornici oružja, počinje i svoju karijeru fotomodela. Očito je to bilo nešto što joj se sviđalo, pa čak i što je skriveno oduvijek željela. Kada joj se muž vratio iz rata i tražio od nje da prestane s fotomodeliranjem, no ona nije pristala pa su se ubrzo rastali. Dakle ovo je faza aktivnog djelovanja na njenom životnom putu i formuliranje ciljeva.

Faza IZRAŽAVANJA opisuje osjećaj da smo na pravom putu i prve potvrde našeg puta. Kod MM to zahvaća razdoblje od 1/1947 do 7/1950 kada ona počinje dobivati prve male uloge i ugovore sa filmskim kompanijama, te raditi kao fotomodel.

Faza PUNOG MJESECA (7/1950. do 11/1953.) zaista donosi plodove onog što se dotad zbivalo. Zahvaljujući agentu koji je zaljubljen u nju (11. kuća!) dobiva sve bolje uloge. Čak i kada se otkrilo kako je pozirala gola u prethodnim godinama to joj nije naštetilo, već štoviše pridonijelo popularnosti što za konzervatizam onog doba nije bilo baš uobičajeno.

Faza SINTEZE (11/1953. do 2/1957.) dovodi u fokus primjene postignutih rezultata. U slučaju MM to je korištenje popularnosti koju joj je donijela faza Punog Mjeseca. U ovom razdoblju snima svoje prve "velike" filmove, dobiva ogromne ugovore. Ovdje ona postaje filmska zvijezda što bitno mijenja njenu poziciju – više se ne mora dokazivati i boriti za uloge, već se drugi bore da dođu do nje. Također privlači pažnju brakom s Joe di Magiom (jedan od najpopularnijih igrača bejzbola) koji je ludo zaljubljen u nju, ali izgleda ne i obrnuto, pa brak ubrzo završava (nakon 9 mjeseci). Možda je njoj zapravo bilo bitnije biti voljena nego voljeti (11. kuća), pa joj je teško ograničiti ljubav na biti voljen od samo jedne osobe (a ima i mjesec u Vodenjaku). No isto tako vidimo i drugu stranu ove faze. Ona počinje imati probleme sa nedolascima na snimanja, čak i gubi neke uloge zbog toga. Kao da želi nešto više, ili da možda negdje duboko osjeća da sve to baš i ne zaslužuje i da mora učiniti nešto više. Možda zato odlazi u "Actors studio" pokušavajući studirati glumu, ali isto tako osniva vlastitu produkcijsku kuću što je za ono vrijeme veliki i hrabri potez za ženu. Dakle u ovoj fazi dolaze do izražaja njene dublje potrebe i problemi, drugačiji pristup poslu, koji vodi reorijentaciji.

Faza DRUGE ČETVRTI (2/1957. do 10/1960.) opisuje zrelo djelovanje i činjenica je da tada snima svoje najzrelije filmove kao super zvijezda (poput Some like it hot). Također njen brak s Arthurom Milerom pokriva ovu fazu. No isto se osjeća i nemir ove faze kroz postojanje potrebe za promjenama i kao da njena popularnost nije dovoljna za zadovoljenje njenih istinskih unutarnjih potreba.

Njene ovisnosti i hirovitosti su sve nepredvidivije, problemi s tabletama i alkoholom, strahovi od snimanja, histerije, svađe... Sve to postaje veoma očito iza 1960. kada počinje FAZA OTPUŠTANJA koja je za nju zaista vrijeme kaosa i dezorijentacije. Već za vrijeme snimanja Misfita (njenog zadnjeg dovršenog filma) završava u bolnici što zbog fizičkog što zbog psihičkog zdravljem, a život i sve oko nje je u potpunom kaosu. Njen zadnji film nikad nije dovršen zbog svih ovih problema.

Nažalost, nije doživjela slijedeći Mlad Mjesec. Čovjek se ne može ne zapitati ne bi li počela jedan sasvim novi ciklus da je nekako prošla kroz ovu fazu. Izgleda kako su njeni strahovi bili preveliki da bi ih otpustila. Ako usporedimo ovu fazu otpuštanja sa istom fazom iz djetinjstva, kada je na trenutak stekla dom sa majkom da bi ona doživjela psihički slom i ponovo završila kod drugih, vidimo zapravo sličan motiv u kojem se njen cijeli svijet ruši oko nje a ona u strahu ostaje sama.

 

To teško razdoblje oko njenog kraja je vidljivo i iz drugih progresivnih aspekata, a ti aspekti nam daju i uvid kako djeluju progresivni položaji planeta u odnosu na druge progresivne planete. Naime natalni položaj Plutona u njenom horoskopu je 13°23' Raka, dok je progresivni Pluton na 14°16 Raka, dakle nepuni stupanj dalje.

Progresivni Mars (na 13° Ovna) je krajem 1959. u kvadratu na natalni Pluton. Istovremeno progresivno Sunce se približava konjunkciji s natalnim Plutonom na oko 12° Raka (i to na vrhu 12. kuće). I to jest razdoblje kada se počinju gomilati razni problemi, strahovi, bolesti, ovisnosti...

No ono što je dovelo do kulminacije je slijedeće. Rekli smo kako je progresivni Pluton malo dalje od natalnog, na 14°16 Raka. Upravo 1962. progresivni Mars kvadrira progresivni Pluton ali sada je, gotovo istovremeno, i progresivno Sunce na progresivnom Plutonu (i naravno u kvadratu s progresivnim Marsom). Mogli bi reći kako su ova dva progresivna planeta (Sunce i Mars) doveli stvari do kulminacije i gurnuli je preko ruba tek kada su došli do progresivnog Plutona (a ne natalnog). Merilyn je umrla 5.8.1962. Dakle, tek progresije na progresivni Pluton donose kulminaciju krize. Ne bih htio reći kako ovaj Plutonov utjecaj nužno mora voditi smrti, već da možemo vidjeti veliku krizu i potrebu iznošenja dubokih strahova s kojima se moramo suočiti kako bi krenuli u novi ciklus. U ovom je slučaju to suočavanje izgleda bilo pogubno. Tim više što paralelno sa spomenutim progresijama i tranzit Plutona kvadrira Sunce (i Merkura) što još naglašava Plutonovske motive.

Ima tu još zanimljivih Progresija i Tranzita, a mogli bi još detaljnije razraditi analizu uvodeći kuće kojima vladaju, no za sada ćemo ostati na spomenutom. Želio sam pokazati kako faza otpuštanja "pojačana" aspektima stvara specifičnu krizu. Čovjek se može zapitati da li bi stvari tako pogubno završile da sve ove konstelacije nisu pale u fazu "otpuštanja", koja je sama po sebi teška, a sa ovakvim progresijama i tranzitima vjerojatno još gora. S druge strana, da je proživjela ovu krizu i dočekala Mladi Mjesec nekih godinu kasnije ne bi li njen život bio krenuo u nekom novom smjeru. No, naravno, sve je to pitanje "što bi bilo kad bi bilo". Ovako imamo veoma ilustrativni astrološki opis tragičnog kraja.

 

2. primjer – Napoleon Bonaparte

(15.8.1769NS, 11:30 LMT +0:35, Ajaccio, Corsica 41N46, 8W48)

Pokazati ćemo na još jednom ilustrativnom primjeru kako progresivne faze opisuju životna razdoblja. Napoleon ima Sunce u Lavu, a Mjesec na zadnjem stupnju Jarca. Dakle prvi Mlad mjesec se dešava u srpnju 1789., otprilike u 20-oj godini. To je upravo kada završava vojnu školu i počinje vojnu službu i, mogli bi reći, svoju vojnu karijeru. Vidimo kako prethodna faza otpuštanja se poklapa s boravkom u vojnoj školi.

Faza mladoga Mjeseca traje od 7/1785. do 4/1789. kada započinje aktivnu vojnoj službi na Korzici.

4/1789. do 4/1793. je faza INTEGRACIJE. Vremena su velikih previranja neposredno prije i tijekom Francuske revolucije, gdje Napoleon kao mlad oficir balansira između raznih struja i gdje treba izabrati stranu i pokušava se izboriti za svoju poziciju.

4/1793. do 5/1797. je faza DJELOVANJA prve četvrti. Napoleon s obitelji bježi s obitelji sa Korzike. Privlači pažnju Robespiera svojim angažmanom u nekim bitkama, postaje general... Ukratko u ovom razdoblju se nameće i dokazuje prije svega kao vojnik, i već je odabrao stranu republikanaca i upravlja njihovim vojskama.

5/1797. do 2/1801. je faza IZRAŽAVANJA Punog Mjeseca. Nakon ratova u sjevernoj Italiji i pobjede nad Austrijancima, trijumfalno se vraća u Pariz i postaje sve moćniji i u politici. Vidimo kako se rezultati njegove karijere sve jasnije oblikuju. No ovo razdoblje pokriva i njegova ratovanja u Egiptu i na bliskom istoku tako da njegova moć još nije materijalizirana u konkretnom obliku. Tek 1799. vraća se i postaje Prvi konzul (nešto kao predsjednik), te nakon ponovnih ratova u sjeveru Italije prisiljava Austrijance na primirje u Lunevilleom (2/1801) što označava fazu Punog Mjeseca.

2/1801. do 6/1804. traje faza ISPUNJENJA Punog Mjeseca. To je razdoblje kada je izabran za doživotnog Konzula Francuske i kada utvrđuje svoju moć i konsolidira zemlju. Dakle u potpunosti realizira svoj moć i položaj. To je i jedino razdoblje u njegovom život gotovo bez ratovanja.

6/1804. do 11/1807. traje faza SINTEZE zadnje četvrti. Napoleon je postigao sve što je htio i sada traži novi širi kontekst svog djelovanja, a nova dimenzija njegovih ambicija i djelovanja počinje sa krunisanjem za kralja Francuske (12/1804.), a zatim i Italije (1805.). Dakle nije dovoljno biti najmoćniji čovjek u zemlji već želi i kraljevski autoritet (iako nije iz plemićke obitelji). Ovo razdoblje je ponovo obilježeno ratovima: biva poražen od Engleza na moru, ali dobiva bitke protiv Austro-Ugarske, kasnije i protiv Njemačke. To razdoblje je vrlo kompleksno i prepuno ratova, no mogli bi reći kako sada Napoleon više ne razmišlja samo o svom usponu i karijeri (jer ima li višeg položaja od krunidbe za kralja?), već si postavlja širi okvir svog djelovanja: što sada kada si kralj i apsolutni gospodar? Kao da želi osvojiti cijelu Evropu.

11/1807. do 5/1811. je faza REORIJENTACIJE zadnje četvrti. Napoleon širi svoja ratovanja na Prusiju i Poljsku, a zatim na Španjolsku očito pokušavajući pokoriti cijelu Evropu i steći apsolutnu vlast na kontinentu. Njegove ambicije na kojim aktivno djeluje postaju megalomanske. Čak vodi borbe s Papom i Vatikanom, te zatvara francuske kardinale. Sve to jača i reakcije protiv njega.

5/1811. do 1/1815. faza je OTPUŠTANJA prije Mladog Mjeseca. 1812. godine kreće s vojskom na Rusiju i doživljava katastrofu. Stvara se i jača koalicija protiv Napoleona i konačno 1814 Pariz pada u ruke koalicije. Napoleonov svijet se ruši i rastače, te 11.4.1814 abdicira i povlači se na otok Elbu.

Zanimljivo, gotovo točno s novim progresivnim Mladim Mjesecom u veljači 1815., Napoleona bježi s Elbe i pokušava se vratiti na vlast. Ovdje je Mlad Mjesec zaista bio pokušaj novog početka, no taj novi početak nije bio onako kako si ga je on zamišljao: u lipnju je već poražen kod Waterlooa i poslan na daleki otočić Svete Helene s kojeg se nikada nije vratio, te na kojem je 1821. umro.

Ponovo jasno vidimo uočljiva razdoblja, a posebno fazu otpuštanja. Ne znam koji bi se astrolog složio sa iniciranjem velike ekspedicije na Rusiju u fazi otpuštanja, ali s druge strane kada pogledamo živote ovako slavnih ljudi, vidimo zapravo kako oni zapravo imaju jako malo izbora, pa se možda zato i ove faze jasnije vide kroz vanjske događaje.

 

Mogli bi još mnoštvo primjera iskoristiti za ilustracije ovih životnih faza no zasada se nadam da ste stekli kakav takav uvid u funkcioniranje progresivnih faza Mjeseca. I u životima običnih ljudi se lako može uočiti promjene koje nosi Mlad Mjesec ili Pun Mjesec, čak i ako ostale faze nisu tako jasno razgraničene. U svakom slučaju mislim da bi svaku vremensku analizu trebali početi s konstatacijom progresivne faze što će nam dati opis pozadine u kojoj se dešavaju ostali tranziti i progresije.

 

 

il zod3w400    il zod2h400   il zod1w400