egipt

syB10 80Ovih je dana u Klovićevim dvorima otvorena izložba Pabla Picassa – jedinstvena i nevjerojatno rijetka prilika da iz prve ruke (ili oka) pogledamo radove ovog velikana. A ja sam se, naravno, odlučio pogledati njegov horoskop.

 

O Picassu se već sada dosta govori i piše tako da ja neću previše pričati o njegovoj umjetnosti – uostalom to i nije moj fah. Samo ću reći da svakako odete ovo pogledati jer se ovakve prilike dešavaju jednom u 100 godina... Osim ako vam je normalno i dostupno skočiti do Pariza...:-) Osim toga 8.travnja pada točno 40 godina od njegove smrti, pa će se i povodom toga o njemu pisati i govoriti (bar se nadam, jer mi je draže slušati o Picassu nego o političarima, aferama i krizama...) Ovdje ću se osvrnuti na neke motive Picassova života koji su interesantni za proučavanje astrolozima. Inače Picasso je rođen 25.10.1881., u 23:15, Malaga, Španjolska.

PicassoPicassov horoskop često koristim na seminarima kao primjer, ali ne na uobičajen način. Naime, kad školski pogledate njegov horoskop nema baš previše naznaka da je to karta vjerojatno najutjecajnijeg umjetnika, jednog od ljudi koji su ikone XX stoljeća. Na nivou osobnosti i karaktera sve u tom horoskopu ima smisla, ali se možemo zapitati da li se u horoskopu uopće može vidjeti da je on toliko važna i poznata osoba.

Recimo, netko će pogledati 4 planeta u 10. kući i reći u Biku: pa da to je to, karijera, status, važnost i još u Venerinom znaku (umjetnost)... Neptun je umjetnost i kolektivni simboli, a Saturn daje konkretnu manifestaciju tih univerzalnih ideja... A Venera (vladarica) je u Vagi, domicilu (doduše u 3. kući)... Jupiter i Pluton daju velike ideje planove, ambicije i hiperproduktivnost. No, s druge strane, svih 4 planeta u Biku su spori planeti (Jupiter, Saturn Neptun, Pluton) i mogli bi reći kako dvanaestina ljudi rođeni tih tjedana ili čak mjeseci ih ima u 10. kući – a Picasso je ipak samo jedan. Još i Neptun aspektira Točku Ovna pa Neptun (umjetnost) postaje njegova javna persona – no i to je generacijski čimbenik.

Nadalje, veoma je malo aspekata sa osobnim planetima: Sunce ima opoziciju samo sa Saturnom (i to sa širokim orbisom), Mjesec samo sekstil u separaciji sa Venerom, Merkur samo opoziciju s Jupiterom i Plutonom, a Mars samo sekstil sa Saturnom. Manji aspekti nam tu solidno dopunjuju priču, pogotovo kvintili koji daju kreativnost, ali još uvijek ne vidimo jasno tu veličinu. Vladar Asc. u 4. kući – isto ne upućuje na veličinu, već više povučenost i privatnost (još k tome u Škorpionu). Dobro, to jest važan utjecaj njegovog oca, a i on kao umjetnik "živi" u svom ateljeu koji mu je zapravo "dom" gdje stvara i sl...

Mjesec u 5. kući, Strijelcu, na Sjevernom Čvoru, jest kreativnost, otvorenost (neki bi rekli da je to i njegova karma), ali ni to samo po sebi nije rijetka kombinacija. Još k tome Mjesec ima prazan hod (nema nijedan aspekt idućih 30 stupnjeva) pa je gotovo nepovezan s ostalim planetima (ima samo slabi sekstil s Venerom). Doduše, upravo to naglašava motiv kreativnosti 5. kuće i "ženskih" energija koji postaju glavni kanal izražavanja. Mars je u 12. u Raku što može biti prilično neurotični pa i konfuzan položaj, no isto tako može biti i snažna imaginacija i veza s "drugim svjetovima" u kojima živi kroz svoje djelovanje u umjetnosti (tj. tim drugim svjetovima). No njemu su umjetnost i kreativni izražaj bili jasan fokus djelovanja od djetinjstva (otac mu je bio profesor umjetnosti pa je prepoznao talent kod sina – čak kažu da se stari Picasso odustao baviti umjetnošću kada je vidio svog malog sina kako crta), što na prvi pogled ne izgleda tako.

Mogli bi dalje gledati utjecaj hipotetika, asteroida i sl., te dobiti još poneku korisnu informaciju. Pa onda možemo pogledati poluzbrojeve koji nam pomažu nadalje artikulirati neke motive. Recimo njegova Venera na poluzbroju Sunca i Mjeseca čime se naglašava važnost Venere, koja je još u svom domicilu. Osim što je živio (ali zaista živio) umjetnost cijeli život, njemu je očito i ljubav važan izvor inspiracije. On je uvijek s nekom od ljubavnica zajedno živio, obično bi imao neku novu vezu već prije nego što bi prethodnu prekinuo, tako da gotovo nikada nije bio sam. Često su to i fatalne veze, ima tu i umiranja, i samoubojstava, i neuroza, skoro ludila, veze sa sedamnaestogodišnjakinjama, svega... I to su samo one "važnije" veze – on je imao i hrpu usputnih avantura. Zanimljivo je da se formalno oženio samo jednom (s Olgom Khokhlovom, 1918.) i iako su se razdvojili nakon desetak godina, ostali su formalno u braku sve do njene smrti 1955. Izgleda da mu je to bila svojevrsna zaštita njegove slobode i izgovor da se ne mora formalno ženiti. Tek se 1961. formalno oženio drugi put s Jacqueline Roque – Picasso je tada imao skoro 80 godina. Ukratko, i tu se pokazuje njegova Venera kao dominantna, a sa astrološkog pogleda je veoma zanimljivo analizirati te odnose u vremenu. Sve to još naglašava Jupiter i Merkur na poluzbroju Venere i Marsa: uživanje i pomalo promiskuitetno doživljavanje seksualnosti, ali i liberalno doživljavanje ljubavi (što za umjetnike i nije rijetkost). A i Mjesec mu je u Strijelcu...

 

Možda najbliže traženom čimbeniku eminentnosti nam daju zvijezde nekretnice. Kod Picassa je Sirijus, najsjajnija zvijezda neba, u paranu sa Ascendentom! Sirijus daje veliki sjaj i uzdiže na razinu univerzalnog ili posvećenog sve čega se dotakne, čak i sitnice. I to je veoma doslovan opis Picassova dijela: Picasso je bio nevjerojatno produktivan sve do smrti u dubokoj starosti (umro je 3.4.1973). Jedan je od rijetkih umjetnika koji se još za života obogatio od svojih umjetnina, a i danas svaka crtica ili skica koju je napravio dosiže velike vrijednosti. Poput nekog sveca gdje svaka stvar koju je načinio postaje posvećena. Inače, detaljnije o paranima možete čitati u mom tekstu o nekretnicama: Nekretnice 1 - uvod. Još je Sirius istaknut i po ekliptičkom položaju, i to u konjunkciji s Marsom ...

Osim toga helijakični izlazak (odnosno zalazak) u trenutku rođenja donosi u fokus još dvije važne i sjajne zvijezde: Spica i Alpheratz koje obje pridonose sjaju, talentu i kreativnosti. Spica je od davnina jedan od važnijih i sjajnijih zvijezda na nebu (zviježđe Djevice); ona je simbol obilja, plodnosti, sjaja i uspjeha i često daje širinu talenata i karizmu (posebno sa Ascedentom, najosobnijom točkom horoskopa). Alpheratz je u zviježđu Anromede, ali se nekad smatrala dijelom Pegaza (poznati pegazov četverokut...) tako da nosi dvostruku simboliku neukroćene energije, te slobode ili želje za slobodom – dakle prisutna je potreba za nezavisnošću i ogromna energija izražavanja. Daljnja analiza parana planeta dala bi nam još zanimljivih informacija, ali ovo su dva najosobnija čimbenika (paran s Asc i helijakični izlasci ili zalasci) iz kojih bih mogli reći (uz ostale elemente karte) da je to značajna osoba.

 

Zašto govorim o svemu ovome. Prvo, tu se lijepo vidi da nije uvijek dovoljno školski pogledati aspekte, kuće i znakove da bismo dobili cjelovitu sliku nečijeg života... Recimo, tek kada pogledamo poluzbrojeve dobivamo ključne informacije koji nam bitno mijenjaju početni dojam. A nekretnice i parani nam daju informacije koje na prvi pogled uopće ne vidimo u natalnoj karti.

Drugo, ovdje dolazi do izražaja pitanje čemu služi horoskop. Naime, često spominjem kako postoji velika razlika između analize horoskopa poznatih osoba i analize horoskopa "običnih" ljudi i svakodnevnog života i psihe. Kod poznatih često analiziramo uspjeh, nadprosječne talente, uspone i padove, mahom ekstremne i neuobičajene događaje ili svojstva. A pritom redovno malo znamo o njima kao osobama i njihovim osobnim iskustvima. S druge strane, kod nas običnih ljudi obično je obrnuto: analiziramo manje-više svakodnevne životne situacije i u razgovoru vidimo veoma osobna iskustva ljudi koja obično nisu ništa značajno ili ekstremno. To bi mogli nazvati razlikom između analize orijentirane na događaje i psihološke (ili osobne) analize karte, a koje se mogu više ili manje preklapati. Kod Picassa se svi elementi karte simbolički uklapaju u njegov život i osobnost, tako da bazična analiza možda donosi samo to: analizu potencijala i mogućnosti, ali ne nužno i što će osoba s njima napraviti. Teško da biste iz bazičnog Picassova horoskopa zaključili da se radi o velikanu. Ako želimo vidjeti važnost neke karte, talente ili razinu postignuća, možda trebamo koristiti neke veoma specifične i specijalizirane tehnike. Ako je uopće moguće tako nešto vidjeti... Tu mi se naprimjer neke tehnike helenističke astrologije pokazuju veoma korisne u procjeni stanja planeta i njihove važnosti ili istaknutosti.

Ovo je tema o kojoj ću još pisati jer pripremam jedan članak u kojem ću pokušati analizirati horoskope veoma poznatih koji "ne funkcioniraju", a svatko tko si da malo truda može naći dosta takvih karata. Tipični primjer je karta Hitlera koja se još uvijek opire pitanju što je to tako demonski zlo u toj karti. No možda se dobro i zlo ne nalaze u horoskopu, već u ljudima... Možda i veličina horoskopa također nije nešto što se vidi u horoskopu nego je pitanje nekog drugog čimbenika. Recimo, još je Ptolemaj rekao kako ponekad kolektivni događaji nadjačaju individualnu sudbinu pa nas ili uzdignu, ili unište, ali ne zbog našeg horoskopa već, da tako kažem, jer smo se našli u vrtlogu nekih kolektivnih događaja (recimo u ratu, ili kolektivnim nesrećama, prirodnim katastrofama i sl).

 

Kada pogledamo Picassov horoskop iz vizure helenističkih tehnika odnosi planeta se bitno mijenjaju:
Merkur je stacionaran (tzv. phasis) i time posebno naglašen (a vlada 2. i 11.), a ima poseban aspektni odnos koji se zove svjedočenje sa svima planetima u 10. kući. Sunce također ima ista svjedočenja s planetima u desetoj. Tako da su Sunce i Merkur izravno povezani s planetima u 10. kući u Biku što je čimbenik koji mi je nedostajao u suvremenoj analizi. Čestica udesa (Točka fortune) koju zovu i lunarni Ascendent, a koristi se kao dodatni sustav kuća, nalazi se u Raku što smješta Mars u 1. kuću u odnosu na Česticu udesa i kao lunarni Ascendent govori o mogućnostima ostvarenja onog što nose planeti (ovdje Mars). Dakle, Mars postaje iznimno važan, a iako naizgled bez aspekata i on ima spomenuti odnos svjedočenje i s Venerom, i s Merkurom, i s Mjesecom što donosi u prvi plan energiju, vitalnost, imaginaciju i moć realizacije i opredmećenja koju iskazuje cijeli život (Picasso je bio umjetnički nevjerojatno produktivan!). Spomenuto Sunce i Merkur dolaze u 5. kuću od Fortune – ponovo višestruko naglašena kreativnost, izražavanje i vještine. A 4 planeta u Biku (od kojih je Jupiter vladar Fortune!) padaju u 11. znak/kuću od Fortune koja se naziva "mjesto stjecanja" – vrlo jasan znak njegove umjetničke (i druge) plodnosti, ali i profitabilnosti i uspjeha. Ovo je samo jedan detalj analize u vezi Točke Fortune – kompletna helenistička analiza nam daje još više detalja, posebno drevne vremenske tehnike...

Znam da ovo posljednje zvuči apstraktno većini astrologa jer sam nabacio neke tehnike koje nisu poznate suvremenoj astrologiji, no zaista mi se pokazuje kako neke tehnike iz drevne astrologije daju potpunije informacije u smislu analize karte koja nam daje drugačiji pogled na odnose planeta, a koji možda nisu tako očigledne iz suvremene analize natalne karte. Naravno kada sve to spojimo i sa nekim suvremenim tehnikama imamo kompletnu sliku.

Toliko o Picassu za sada. Malo sam ga iskoristio za postaviti neka pitanja u svezi astrologije, tako da sam manje pisao o samom Picassu. Ali možda se u nekom od idućih blogova još vratim na njega...

 

 

il zod3w400    il zod2h400   il zod1w400